Kontakta Midgårdsskolan

Besöksadress: Paradvägen 36 901 84 Umeå

Forma din utbildning!

Tillvalskurs: Design 1

En väg in - flera vägar ut!

Alla våra högskoleförberedande program har som minst 300p valbara kurser, och i vissa fall upp till 500p. Med ett brett urval av kreativa och meritgivande kurser kan du själv forma din utbildning utöver det som ingår i ditt gymnasieprogram. Du hittar mer information om poäng för valbara kurser i resp. program. (I regel är varje kurs 100p).

En väg in - flera vägar ut handlar om möjligheten att fördjuppa och bredda. Du läser exempelvis i grunden på det estetiska programmet och väljer meritkurser för att bredda din behörighet till högskola och universitet, eller kanske är du en naturelev med intresse för kreativa ämnen som du väljer att utvecklas inom. Eller att du helt enkelt vill ha en fördjupning inom det program du läser. Valet är ditt!

Här kan du se exempel på tillvalskurser , 32.7 kB, öppnas i nytt fönster. som för de högskoleförberedande programmen.

Om du har frågor kring våra tillvalskurser eller program kan du ta kontakt med våra studievägledare Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Senast uppdaterad: 8 april 2024
Sidan publicerad av: Joel Sjödin