Hitta till oss

Kontakta Midgårdsskolan

Midgårdsskolan

Besöksadress: Paradvägen 36 901 84 Umeå

På grund av restriktioner i kollektivtrafiken kan det bli svårt att åka buss till/från skolan. Tänk därför på att om möjligt använd andra färdmedel t.ex. cykla eller gå (se exempel på färdväg på kartan ovan).

Lokalbussens (Ultra) linje 3 kör från Vasaplan till skolan, hållplats: Midgårdsskolan. Du har också möjlighet att ta dig mellan Umestans Företagspark, där skolan är placerad, och Vasaplan med linje 5, hållplats: Löjtnatsgatan.
Obs! Linje 5 stannar dock inte på området utan innebär gång mellan hållplatsen och skolan.

På lokaltrafikens webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. hittar du aktuella tidtabeller och har möjlighet att söka restider.

Det finns gott om cykelparkeringar utanför entrén till skolan. Om du kommer med bil vill vi informera om att det pågår en omdragning av vägen (se bild , 3.7 MB, öppnas i nytt fönster.) på Umestan samt att det finns parkering på den stora grusplanen i mitten av området.

Senast uppdaterad: 19 augusti 2020
Sidan publicerad av: Therése Swärd