Kontakta Storsjöskolan 4–9

Storsjöskolan 4–9

Besöksadress: Frejavägen 17

Storsjöskolan

Storsjöskolan är en skola som ständigt förändras både till det yttre och till det inre. Under åren har skolan haft många versioner och årskurser, men nu är vi en skola med årskurserna 4-9 samt en fritidsklubb. Vi drivs av engagerade och kunniga pedagoger som tar sin utgångspunkt både i beprövad erfarenhet och vetenskaplig grund. Alla våra pedagoger utgår från samma grundstruktur för ledarskap i klassrummet och tydliggörande pedagogik. Samtidigt arbetar vi med motivation, delaktighet och stimulans genom kooperativt lärande.

Vi vill ge alla våra elever möjlighet att nå sin maximala potential, därför är läsning viktigt för oss och vi driver ett läsprojekt i alla våra klasser som vi bedömer som framgångsrikt för våra elevers måluppfyllelse.

Fritidsklubben är viktigt för oss i vårt arbete med att skapa elever med god social kompetens. Genom ett noggrant bemötande och respekt för allas värde skapar vi en fritidsverksamhet som utgår ifrån elevernas egna intressen. För oss är förtroendefulla relationer mellan barn, elever, vårdnadshavare och personal väldigt viktiga.

Vi vill alltid se till så att vi blir kollegialt starkare år efter år och att elevernas måluppfyllelse kontinuerligt ökar. Vi analyserar och reflekterat kring vår egen undervisning och låter det ligga till grund för förändringar som vi genomför.

Här kan du läsa mer om fritidshemmets mål , 322.7 kB, öppnas i nytt fönster. och vår sammanfattning av fritidshemmets styrdokument. , 370.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Fotbollsinriktning

Om du väljer fotboll på elevens val, får du två gånger i veckan fördjupa dig i fotboll samt ledarskap inom idrott. I dagsläget är fotbollsinriktningen för elever i årskurs 5–6.

Senast uppdaterad: 19 januari 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin