Kontakta Linneaskolan 7–9

Linneaskolan 7–9

Besöksadress: Sönkmyrvägen 20

Om oss

Som elev på Linneaskolan kommer du att bli sedd, lyssnad på och utmanad så att du kan nå så långt som dina drömmar räcker. Vi har stora planer för dig – och kommer att göra allt för att du ska lyckas. Din framgång är vårt uppdrag.

Linneakolan ligger i Röbäck 4 kilometer söder om Umeå i en gammal jordbruksbygd, där nya bostadsområden hela tiden växer upp. skolan byggdes 2000. Runt skolan ligger en fantastisk skog. I anslutning till Linneskolan ligger Röbäcks idrottsplats med bland annat fotbollsplaner (gräs, grus och konstgräs), isbana, idrottshall, tennisbana och motionsspår.

Resultat i toppklass – kvalitet

Vi är stolta! Våra duktiga elever har också betyg som imponerar. Vi tänker formativt och använder aktuell forskning för att bli ännu bättre. Alla våra tillsvidareanställda lärare har lärarlegitimation. Vår ekvation: mindre klasser + studiehall + grupprum + skickliga lärare + kloka elever = studiero = Utmärkta resultat.

Självklart digitala

Med chromebooks, iPad och internets hjälp erövrar vi världen. Vi använder chromebooks i alla ämnen och iPads i bild- och musikundervisningen. Vi jobbar till exempel med Google Apps for Education.

Så upplevs Linneaskolan

"En skola där det är tillåtet att vara sig själv och må bra som elev. En skola som bryr sig om sina elever och har bra koll på vad som händer under raster och lektioner. Engagerade lärare som ställer krav och är schyssta. en skola som strävar mot att nå höga mål för sina elever."

"En skola där vi tar hand om varandra - både elever och personal, att det är högt i tak och att lust, kreativitet och samarbete står i fokus. Vi har höga förväntningar på eleverna och på oss själva som pedagoger."

"En arbetsplats där vi är mån om att eleverna känner sig trygga, får arbetsro och hjälp att komma så långt som möjligt innan de släpps vidare till gymnasiet."

"Jag vill vara stolt över det jag gör tillsammans med mina elever, får dem att känna att de växer och utvecklas - att vi är öppna för nya idéer och tankesätt, vågar testa nya arbetssätt och metoder."

Läxhjälp och pluggpepp – men inte så du missar bussen

Vi ger läxhjälp direkt efter skolan eftersom skolan är viktig – men också fritiden.

Bästa lunchen i stan

God mat blir man både mätt och glad av. Flera rätter att välja mellan och kunglig salladsbuffé gör att vi får energi att orka även långa dagar. Kolla instagram: Linblommans kök, länk till instagramkonto Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kafé med fritidsledare

Våra fritidsledare hjälper dig både med pingisbollar, toast och hjälp att få skolan att funka. Personal hälsar på alla elever när de kommer till skolan så att varje elev blir sedd.

Aktiva elever gör avtryck

Vårt starka elevråd och våra effektiva elevskyddsombud garanterar att det här är elevernas skola. De ordnar också temadagar och jobbar för hållbarhet, allas lika värde och solidaritet.

Hållbart och solidariskt

Vi tar vårt ansvar för en hållbar framtid, där alla har en plats. Vi försöker leva som vi lär och satsar på ekologiskt och rättvisemärkt. Vi är en certifierad skola för hållbar utveckling.

Elevhälsoarbetet

Vi gör det där lilla extra... specialläraren och EHT-teamet hjälper dig att hitta din egen väg. Det är för dig vi jobbar. I Linneaskolans elevhälsoteam finns alla nödvändiga kompetenser; speciallärare, kurator, skolsköterska psykolog, SYV och rektor. Vi träffas varje vecka och diskuterar hur vi på bästa sätt kan stötta alla elever. Vi finns på plats och eftersträvar öppen dörr. Eleven ska känna sig välkommen och lyssnad på. Bara genom samarbete med elev och förälder kan vi få goda resultat.

Elevhälsan samarbetar också nära med handledarna och lärararbetslagen och sätter in insatser så tidigt som möjligt. Vid behov tar vi hjälp av extern kompetens som BUP, ungdomshälsan, socialtjänsten osv.

Senast uppdaterad: 19 januari 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin