Kontakta Myrstacken

Myrstacken

Besöksadress: Bodbyn 116

Vi lär in ute

Närheten till skogen har gjort att den blivit en narturlig och viktig del i vår verksamhet. Vi går regelbundet till skogen med alla barn oavsett ålder. Där använder vi oss av det material som skogen erbjuder för att göra allt från att bygga och konstruera till att träna begrepp så som hårt/mjukt, lång/kort, leta färger eller bara njuta av omgivningen samtidigt som barnen över sin fantasi då de får hitta på lekar utan traditionella leksaker. Vi tränar vår balans och att få kontroll på våran kropp då det är svårt att gå i skogen om man har små ben och balansen är lätt av öva på nerfallna träd.

Vi försöker även med jämna mellanrum och när vädret tillåter äta både lunch och mellanmål ute. Barnen får då vara med när vi gör upp eld och tillagar maten vi ska äta över öppen eld.

Vi har både elljusspår och hockeyplan nära vår förskola och tack vare hjälpsamma föräldrar får vi ett mindre skidspår uppdraget i direkt anslutning till förskolan så vi kan åka skidor när vi vill. På gården finns naturliga inslag av naturen.

Vår gård är kuperad och naturlig, och erbjuder barnen många olika ställen att leka på både bland buskar, träd och gröna ytor.

Senast uppdaterad: 24 september 2019
Sidan publicerad av: Malin Mann