Kan tyvärr inte skriva ut startsidan.

Kontakta Fröhuset

Fröhuset

Besöksadress: Fruktvägen 5

Förskolan Fröhuset ligger på Böleäng omringad av en fantastisk utegård. Förskolan har fyra avdelningar; två med yngre barn och två med äldre barn. På Fröhuset arbetar vi för att vår verksamhet ska varje trygg och lustfylld samt stötta varje barns enskilda lärande och utveckling. Alla barn är kompetenta och vi vill ge dem en omsorgsfull, lärorik och kreativ tid på förskolan där de får växa och lära sig att lära. Vi lägger stor vikt vid att ha en verksamhet där samarbete utifrån våra pedagogiska riktlinjer och vårt värdegrundsarbetet är i fokus. Våra värdeord som ska leva och synas i allt vi gör är Delaktighet. Glädje och Utforskande. I vårt arbete utgår vi från ett Reggio Emilia inspirerat arbetssätt.