Kontakta Bergatrollet

Besöksadress: Loftvägen 6

Kontakta personal

Tempus närvarosystem

Inför er start på förskolan Bergatrollet behöver ni båda vårdnadshavare införskaffa er ett bank-ID för att via internet eller via en app kunna registrera barnets närvaro-/frånvarotider.

När barnen lämnas trycker (nuddar) vårdnadshavare på barnets namn på en pekskärm, proceduren upprepas när barnet går hem. Systemet användas för att lägga närvaroschema eller anmäla frånvaro, föräldrarna meddelar detta via webben eller via pekskärmen som sitter i hallen på avdelningen. Vistelsetiden skrivs in 14 dagar i förväg, och ev. förändringar ändras på Tempus och meddelas till pedagoger på avdelningen.

Tempus är ett system

• För registrering av faktisk närvaro av barn i förskola och skolbarnomsorg.
  • Som gör det möjligt för föräldrar att lägga närvaroschema via webben.
  • För att kunna presentera, analysera och kommunicera data rörande schema och närvaro.

Vad registrerar Tempus?

• När barnen kommer och går.
  • Barnens schematider.
  • Frånvaro/ledighet.

Tempus kan även registrera annan information så som:
Vem som hämtar/lämnar, antal barn i hushållet, allmän förskolas tider, tillåtna tider för ”15-timmarsbarn", sjukfrånvaro och orsak.

Lärum – Vår nya plattform för information

Vi hoppas att Lärum ska öka kvaliteten i förskolan och underlätta samarbete, kommunikation, planering, genomförande, utvärdering och lärande. Vi vill också att det ska bli enklare för dig som vårdnadshavare att få ökad insyn, vara mer delaktig i ditt barns lärande och underlätta kommunikationen med förskolan. Framöver kommer du att hitta information som rör ditt barn på ett och samma ställe. Sådant som du tidigare fick hemskickat pappersvägen eller ta del av via mejl, finns nu på Lärum.

Hur skaffar jag mobilt bank-ID?

Mobilt bank-ID är en e-legitimation för mobiltelefoner och surfplattor. För att kunna använda mobilt bank-ID behöver du dels installera bank-ID säkerhetsapp i telefonen eller surfplattan och dels hämta ett mobilt bank-ID. Detta gör du hos din internetbank.

Senast uppdaterad: 30 augusti 2021
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin