Kontakta Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Upptäck graffiti- En workshop för dig 15-19 år

I oktober arrangeras Breakdance SM i Umeå, och vad passar inte bättre än att kombinera detta med en workshop i graffiti! Fredag 11 oktober kl. 18.00-21.00.

Är du mellan 15 och 19 år och nyfiken på konstformen graffiti? Välkommen till vår spännande graffitiworkshop! Det här är din chans att lära dig grunderna i graffiti, utveckla dina kreativa färdigheter och uttrycka dig på ett unikt sätt.

Vad kan du förvänta dig?

Vi kommer inleda med en kort introduktion till graffiti som konstform – dess historia, stilar och tekniker, sedan går vi igenom grunderna i spraymålning. Fokus kommer ligga på bokstavsarkitektur, gärna med influenser från serier, datorspel, film, teckning och annan konst!

Du kommer få skissa upp din egen bokstavsbild på papper, och med hjälp av våra erfarna ledare ge bokstäverna attityd, dynamik och djup. Sedan målar vi på kommunens fria väggar utanför Hamnmagasinet.

För vem är workshopen?

Denna workshop är öppen för alla ungdomar mellan 15 och 19 år, oavsett tidigare erfarenhet. Oavsett om du är nybörjare eller har målat mycket tidigare är detta ett tillfälle att utforska din kreativitet och lära dig mer om graffiti som konstform.

Vad behöver du ta med?

Vi har allt material som behövs, men vi rekommenderar att du bär oömma kläder.

Kom och var med om en kreativ och färgglad dag med graffiti! Vi ser fram emot att se din konst och ge dig verktygen för att uttrycka dig på ett nytt och spännande sätt.

Fredag 11 oktober
kl. 18.00 - 21.00
Gratis. Anmäl ditt deltagande i länken nedan för att säkra din plats.

- I mån av plats kör vi även drop in, så kom förbi!

Kursens ledare
information om lärare
Det finns 8 lediga platser kvar.
Personuppgifter

Senast uppdaterad: 23 september 2024