Instrumentuthyrning

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Följande instrument finns att hyra hos oss

Träblås:

Eufonium

Tuba

Hyresregler

• Hyrestagaren är skyldig att vårda instrumentet väl.
  • Förbrukningsdetaljer som t ex strängar, plektrum, rör etc. betalas av hyrestagaren.
  • Hyrt instrument får inte utlånas till eller användas av annan än hyrestagaren.
  • Kulturskolan ansvarar för normalt slitage på instrumentet. Handskas du däremot ovarsamt med instrumentet, eller om olyckan är framme, får du själv betala uppkommen skada.
  • Förlust eller skada skall omgående meddelas till skolan och ersätts av hyrestagaren.
  • OBS! Kulturskolans instrument är INTE försäkrade! Ta kontakt med ditt försäkringsbolag och undersök om din hemförsäkring innefattar även hyrda instrument. Skadeanmälan görs direkt till försäkringsbolaget.
  • Hyrtiden löper tills eleven slutar, varje påbörjad termin debiteras med en terminsavgift.
  • Om hyrestagaren avslutar sin undervisning på Kulturskolan ska instrumentet med tillbehör omedelbart återlämnas. Om så inte sker riskerar du som hyr debiteras en förseningsavgift.

Boka tid

Vänligen kontakta instrumenttekniker enligt kontaktuppgifter nedan för att boka tid för instrumentuthyrning.

Kontakt 09:00-16:30 vardagar
Hans Perneholm