Elevassistenter

Kontakta Riksgymnasiet för rörelsehindrade

Riksgymnasiet för rörelsehindrade

På Riksgymnasiet för rörelsehindrade i Umeå får du den assistans du behöver utifrån dina förutsättningar. Vi elevassistenter finns där för dig och dina behov så att du på bästa möjliga sätt ska kunna nå dina mål i skolan. Tillsammans med dig diskuterar vi fram hur vi skall ge dig den assistans du behöver och vad som fungerar bäst för just dig. Vi har både manlig och kvinnlig personal.

När du börjar på Riksgymnasiet för rörelsehindrade får du en kontaktperson bland oss elevassistenter som kommer jobba närmast dig, men du kommer även få hjälp av andra assistenter. Vi hjälper dig med det du behöver. Exempelvis kan vi vara med i klassrummet för att stötta med skoluppgifter såsom hjälp med struktur, skriv- och läshjälp, igångsättning och syntolkning. Andra uppgifter vi kan hjälpa dig med är vid praktik, studiebesök , studieresor, taxibokningar, matsituationen eller om du behöver hjälp under raster.

Vi finns för dig !

Senast uppdaterad: 15 april 2024