Lila i EM3 prisas för sitt gymnasiearbete i nationell tävling!

Kontakta Midgårdsskolan

Midgårdsskolan

Besöksadress: Paradvägen 36 901 84 Umeå

Foto: Erika Granberg Lidén

För sitt gymnasiearbete - en informationsfilm om DBT (Dialektisk Beteendeterapi) har Lila Abramsson i mediatrean tilldelats 10.000kr som kommer att delas ut vid en priscermoni och seminarium i Stockholm i september!

Tävlingen handlar om "årets bästa gymnasiearbete om ett hållbart samhälle" och anordnas genom projektet Ung Hållbarhet, som är ett samarbete mellan Kungliga Tekniska Högskolan (KTH), Sveriges Barn- och Ungdomsorganisationer (LSU) och Stiftelsen Företagsam. Syftet med projektet är att bidra till att utveckla skolans undervisning så att unga stimuleras till framtida innovationer och delaktighet inom hållbarhetsområdet.

Vi gratulerar och önskar Lila, som tog studenten den 13 juni stort lycka till i framtiden!

Läs gärna mer om DBT på Lilas instagramkonto @dbtforalla Länk till annan webbplats.