Maja Beskows bibliotekspris

Kontakta Maja Beskowgymnasiet

Maja Beskowgymnasiet

Besöksadress: Fridhemsvägen 2, 903 37 Umeå

I samband med skolavslutningen 2024 delades Maja Beskows bibliotekspris ut för första gången någonsin. Priset gick till vår avgångselev Patrik Axelsson för sitt engagemang som en läsande förebild.

Förhoppningen är att priset ska inspirera till fortsatt läsning genom hela livet. Förutom ett diplom innehöll priset ett presentkort på Akademibokhandeln.

För mer information kontakta:

Ida Reinklou
ida.sannsell@umea.se

Julia Sandström
julia.sandstrom@umea.se

Ingrid Lundgren
ingrid.lundgren@umea.se

FAKTA Maja Beskows bibliotekspris
Maja Beskows bibliotekspris delas årligen ut till en avgångselev som under sin tid på Maja Beskowgymnasiet uppvisat ett särskilt stort engagemang för litteratur samt utmärkt sig som en läsande förebild.

Från vä: Ingrid Lundgren (bibliotekarie), Julia Sandström (bibliotekarie), Patrik Axelsson (pristagare) samt Ida Reinklou (bibliotekarie)