Kontakta Skärgårdsskolan F–3

Skärgårdsskolan F–3

Besöksadress: Kassjöbergsvägen 16

Skärgårdsskolan

Skärgårdsskolan är belägen i Holmsund med närhet till hav, skog och goda möjligheter till ett rikt friluftsliv. Skolan ligger centralt i samhället med närhet till både kommunala anläggningar och naturen. På Skärgårdsskolan går elever från förskoleklass till årskurs 3.

En skola att trivas och utvecklas i

Skolan präglas av ett lärande som fokuserar på både kunskaper och sociala färdigheter ger eleverna en god grund för ett livslångt lärande och nyfiket förhållningssätt till sin omvärld.

Skolan har gott om ytor. Alla klassrum har egna grupprum och varje fritidsavdelning har egna anpassade lokaler. Vårt rörelseaktiva arbetssätt underlättas av den nybyggda idrottshall som står till skolans förfogande.
Skolan har även ett mindre bibliotek som är bemannat några dagar per vecka.

Samverkan förskola – skola

Vi samarbetar med förskolorna i vårt närområde för att övergången mellan förskola och förskoleklass ska fungera så bra som möjligt för både barn och vårdnadshavare. Inför skolstart besöker pedagoger från förskoleklass barnen på förskolorna i syfte att etablera en kontakt och därmed skapa förutsättningar för en tryggare övergång. Alla vårdnadshavare erbjuds också ett inskolningssamtal tillsammans med pedagoger från förskoleklass och fritidshem under våren.

Elever på vår skola har även ett planerat skolspår från förskoleklass till årskurs 6 genom att eleverna fortsätter i årskurs 4 på Storsjöskolan. Det ger förutsättningar för en sammanhållen utbildningskvalitet och kontinuitet för eleven.

För dig som är vårdnadshavare

Som vårdnadshavare är du mycket viktig för ditt barn och för oss. Vi använder lärplattformen Unikum för att dokumentera våra elevers kunskapsutveckling och utskick av ex. veckobrev. Har du frågor och funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss!

Vill du veta mer om vår skola?

Kontakta Henrik Arctaedius, rektor, mobil: 070-542 48 62, mejl: henrik.arctaedius@umea.se eller Håkan Tranbeck, biträdande rektor, mobil: 070-265 33 58, mejl: hakan.tranbeck@umea.se

Mer om varför välja en kommunal skola

Fakta om skolan

Antal elever