Kontakta Kasamarks skola F–6

Kasamarks skola F–6

Besöksadress: Kasamark 310

Vi samarbetar med Naturskolan

Den här terminen kommer Naturskolan till vår skola för att arbeta med lärande för hållbar utveckling och utomhuspedagogik. Det innebär att några klasser, under fem dagar får undervisning av naturskolans pedagoger i olika ämnen, i klassrummet men mest i naturen som ibland är ett ännu bättre klassrum.

Naturskolans pedagogik bygger på ett aktivt lärande där elevernas egna upplevelser, upptäckter och sinnesintryck är i fokus. Eleverna blir engagerade och får bättre förutsättningar för att se helheter och sammanhang när kunskapen förankras i verkligheten. Utomhusaktiviteter svetsar också samman gruppen, vilket skapar bättre förutsättningar för lärande, även då man är tillbaka i klassrummet.

Genom att arbetet är knutet till skolans styrdokument och en rik och inspirerande lärmiljö, så kan eleverna lättare hitta sitt eget sätt att lära och nå sina kunskapsmål.