Ersboda elever deltog i Olympiadagen.

Kontakta Ersängsskolan F–9 med anpassad grundskola

Ersängsskolan F–9 med anpassad grundskola

Besöksadress: Ostvägen 20

Olympiadagen

Våra elever deltar i Olympiadagen

Fredag 17 maj knyts gympaskorna på när elever i förskoleklass och lågstadiet deltar på Olympiadagen på Skeppsbron. En dag fylld av idrott, glädje och inspiration. Syftet med Olympiadagen är att sammanföra barn och ungdomar och lokala idrottsföreningar under avslappnade, glädjefyllda former samtidigt som svenska olympier bidrar med inspiration.

Sveriges Olympiska Kommitté har tillsammans med lokala arrangörer genomfört över 260 Olympiadagar sedan starten 2011. Totalt har över 204 000 barn och elever runt om i Sverige varit med och fått möjlighet att prova på olika idrotter tillsammans med lokala föreningar och svenska olympier. På grund av begränsat antal platser så blev det i år elever från Ersdungens skola, Ersängsskolan och Östra Ersbodaskolan som deltar.