Kontakta Pilbacken

Pilbacken

Besöksadress: Filgränd 5

Vår förskola

Förskolan Pilbacken omges av en stor gård som har inslag av naturtomt. Vi ser gården och närmiljön som en tillgång och är därför ute mycket, vilket ger barnen möjligheter till lek och motorisk träning.

Östra Ersboda är ett mångkulturellt område. Vi har en bredd av olika nationaliteter och språk som talas. Vi ser mångfalden som en stor tillgång och en fördel för barn att tidigt lära sig att olikheter berikar. Vi vill att det skall kännas tryggt, roligt och lustfyllt att komma till vår förskola. På Pilbacken vill vi att barnen skall få lekfulla upplevelser av språk och matematik både utomhus och inomhus. I vårt Reggio Emiliainspirerade arbetssätt har vi ett nära samarbete med varandra.

Intill förskolan finns skogsmark, lekområden och ett mindre centrum med Folkets Hus som bland annat inrymmer bibliotek.

Det kulturutbud som erbjuds på biblioteket och närheten till naturen är en stor tillgång för verksamheten.

Senast uppdaterad: 10 augusti 2023
Sidan publicerad av: Olivia Lindmark