Kontakta Morgonstjärnan

Besöksadress: Berghemsvägen 10

Introduktion, äldre barn

Introduktion

Om vårdnadshavare äter på förskolan är första lunchen gratis, därefter kostar det 45 kr/lunch.

Första dagarna är vårdnadshavarna tillsammans med sitt barn på hemvistet. Barn är olika och därför kan första lämningen ske vid olika tidpunkter. Vissa barn kan säga hejdå till sin vårdnadshavare redan efter ett par dagar medan andra kan det ta längre tid för.

Den tid som era barn är själva på hemvistet får ni vårdnadshavare sitta i en annan del av förskolan tills vi hämtar er.Under introduktionsveckorna fokuserar vi pedagoger på att lära känna ert barn och er vårdnadshavare. Introduktionsveckorna sker för de mesta inomhus.

Vårdnadshavarna ska vara tillgängliga under hela introduktionsperioden.

Vad förväntas av er vårdnadshavare

När ni är med era barn på hemvistet inta en passiv roll. Er roll är att vara tryggheten för barnet medan vi pedagoger lär känna barnet genom lek och aktivitet. När ni ska gå ifrån vill vi att ni tydligt säger ”hejdå” till ert barn.

Varför vi har valt denna introduktionsmodell?

Vi vill göra introduktionsperioden till en positiv upplevelse därför är introduktionstiderna korta. Vi fokuserar på att barnet ska bli trygg med oss pedagoger och på sitt hemvist.

Uppgifter till vårdnadshavare under introduktionen

• Fylla i olika blanketter
Senast uppdaterad: 2 oktober 2023