Kontakta Granbacken

Granbacken

Besöksadress: Skogsbergsvägen 2

Introduktion

Föräldrar och barn introduceras enligt modellen ”Föräldraaktiv inskolning” Metoden vi utgår ifrån de första dagarna bygger på att vårdnadshavaren är delaktig i verksamheten med sitt barn i alla situationer under dagen. Denna typ av introduktion tillåter barn och vårdnadshavare att i lugn och ro bekanta sig med förskolan. Vi vill att både vårdnadshavare och barn ska känna sig trygga, introduktionen tar två veckor.

När vi introducerar ett barn i förskolan utgår vi från varje enskilt barns behov. Olika barn behöver olika lång tid på sig för att knyta an till nya människor och nya miljöer. Under de tre första dagarna för vi samtal med er om hur det känns inför lämningen på dag fyra. Tillsammans beslutar vi om barnet behöver fler dagar tillsammans med sin vårdnadshavare i verksamheten innan första lämningen.

Senast uppdaterad: 2 september 2021
Sidan publicerad av: Maria Wallmark