Kontakta Ung i Umeå kommun

Besöksadress: $municipality.address
Öppettider: $municipality.hours

Om Västangårds fritidsgård

Bild från området på Umedalen där Västangårds fritidsgård ligger. Bland träd syns en stor skulptur som föreställer en hukande människofigur.

Västangårds fritidsgård ligger i Västangårds skola på Umedalen. På Västangård fritidsgård kan du delta i både planerade och spontana aktiviteter, umgås med kompisar eller snacka med personalen.

Västangårds skola
Aktörgränd 29
903 64 Umeå

På fritidsgården kan spela biljard, pingis, tv-spel och sällskapsspel. Det finns även material för skapande verksamhet, bakning/matlagning. Vi köper in nytt material för skapande eller nya spel efter era önskemål.

I vårt café kan du köpa billigt fika, smörgåsar, godis och dricka. Vegetariska, glutenfria och mjölkfria alternativ finns. Har du andra önskemål så får du gärna meddela oss detta. I cafét går det bra att betala med kontant, kort och swish.

Gårdsråd

För oss är det viktigt att era förslag och idéer utgör den största delen av vår verksamhet! För att vara med och påverka vad som händer på fritidsgården kan du delta i vårt gårdsråd. Gårdsrådet är en möjlighet för dig att vara delaktig i planeringen av våra aktiviteter. Du har också möjlighet att påverka vad vi köper in, hur vi möblerar och dekorerar gården. Vi vill höra dina idéer!

Om du vill delta eller veta mer kan du kontakta Marie Malmberg.

Senast uppdaterad: 15 augusti 2023
Sidan publicerad av: Rasmus Andegras