Fira Pride med Kulturskolan!

Kontakta Kulturskolan

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Denna vecka firas Pride i Umeå. Kulturskolans elevförening arrangerar en banderoll-verkstad och tillsammans går vi paraden för att fira alla människors lika värde, alla människors rätt att vara den de är och alla människors rätt att älska den de vill!

Banderollverkstad

Kom och häng med elevföreningen i Kulturskolans ateljé på Hamnmagasinet. Torsdag 26 sep kl.18.00-20.30. Material för att göra en egen flagga finns på plats men du får gärna bara komma och hjälpa elevföreningen göra klart sin banderoll också! Det blir ett härligt kreativt HBTQI-vänligt kvällshäng och mycket snacks!

Prideparad

Har du ingen att gå med i paraden? Kom och häng med oss! På lördagen träffas vi till höger om scenen i Döbelns park kl. 11.30. Alla som vill fira alla människors rätt att älska och vara den de är, är välkomna att delta! Hoppas vi ses där!