Välkommen till oss på Maja Beskow!

2 okt - 25 apr
majabeskowgymnasiet@umea.se

Går du i årskurs 8 eller 9? Är du nyfiken på Maja Beskowgymnasiet? Besök någon av våra infokvällar, välj Maja under skolbesöksveckan, var elev för en dag på något av våra program (PRASO) eller gå en digital rundvandring.

Infokvällar

Under våra infokvällar får du svar på frågor om våra program och/eller hur det är att vara elev hos oss. Du träffar rektor, lärare, personal och/eller elever från våra program som berättar och visar vad vi jobbar med. Håll utkik här på skolwebben för datum och tider.

Skolbesöksveckan v47 (21-24 november)

Du som går i årskurs 9 är varmt välkommen att besöka Maja Beskowgymnasiet under skolbesöksveckan (dagtid). Du kommer att få mer information om skolbesöksveckan av din nuvarande skola. Anmälan stänger i samband med höstlovet.

Skolbesöksveckan v9 (27 feb-1 mars)

Du som går i årskurs 8 är varmt välkommen att besöka Maja Beskowgymnasiet under skolbesöksveckan (dagtid). Du kommer att få mer information om skolbesöksveckan av din nuvarande skola. Anmälan stänger i början av februari.

PRASO = elev för en dag

Går du i årskurs 9 och vill få mer information om Maja och våra program och testa hur en helt vanlig dag på ett av våra gymnasieprogram är? Då ska du anmäla dig till PRASO.

Digital rundvandring

På riktigt är naturligtvis bäst, men har du inte möjlighet att besöka oss kan en digital rundvandring vara ett alternativ. Klicka på länken nedan för att besöka oss digitalt.

Våra program:

Ekonomiprogrammet
Naturvetenskapsprogrammet
Restaurang- och livsmedelsprogrammet
Samhällsvetenskapsprogrammet
Teknikprogrammet

Välkommen till Maja Beskowgymnasiet!

Datum: 2 oktober 2023 - 25 april 2024
Tid: 18:30 - 21:00