Skolbesöksvecka för åk 8

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Du som går i åttan är varmt välkommen till Dragonskolan under skolbesöksveckan (v.8). När det närmar sig kommer du att få mer information av din nuvarande skola (SYV).

Under vårterminen i årskurs 8 ordnar Umeås kommunala gymnasieskolor (Midgårdskolan, Maja Beskow, Dragonskolan och Forslundagymnasiet) samt Liljaskolan i Vännäs en besöksvecka där du har möjlighet att uppleva våra skolor inför gymnasievalet. Du väljer två skolor att besöka under veckan.

På Dragonskolan får du anmäla dig till ett programpaket och utbudet kommer att finnas via gymnasievalssiten. Kom och träffa våra elever och lärare, se skolan och prova på aktiviteter på våra program!

Vi hoppas att besöket kommer att hjälpa dig att fatta ett klokt val inför dina fortsatta studier. Anmälan till skolbesöksveckan sker när det är dags på Umeå kommuns gymnasievalssajtLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Länk till annan webbplats.