Kontakta Mariebergsskolan F–6

Mariebergsskolan F–6

Besöksadress: Rådjursvägen 129

Gemensamma aktiviteter

Under läsåret har vi många roliga skolgemensamma aktiviteter för att främja kamratskapen mellan klasserna och årskurserna.

Skoljoggen

Varje år i september knyter barnen på sig joggingskorna och springer en runda för barncancerfonden. Skoljoggen går av stapeln på Mariehemsängarna.

Maskeradlopp

I mars är det skidlopp på Mariehemsängarna. Vilken klass klarar av att åka längst sammanlagt och vilka barn har klätt ut sig bäst? Vi får väl se…

Musikfestival

Under våren är det dags för årets stora musikfestival, en tradition från 1983. Åk 6 är ansvariga för detta arrangemang, och presen­terar klassernas olika bidrag. Det är en härlig dag med musik och sång som samlar många barn och vuxna.

Trollskogen

På våren 1984 upptäcktes troll i Gamliaskogen. De håller sig väl gömda hela året utom en dag i maj varje år. Då passar vi på att gå upp i skogen och se om vi kan få syn på dem. Eleverna delas in i grupper med barn från åk 1, 2 och 3. Tillsammans får de gå en spännande och rolig trollrunda och sedan äter de lunch tillsam­mans i matsalen.

Brännboll

Dagen innan skolavslutningen är det dags för årets match. Eleverna i åk 6 möter den något maskerade personalen i brännboll. Alla övriga elever på skolan är hejarklack.

Senast uppdaterad: 7 maj 2020
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin