Kontakta Grubbeskolan 7–9

Grubbeskolan 7–9

Besöksadress: Lagmansgatan 37

Om oss

Förmodligen tycker du som vuxen att det är viktigt med goda studieresultat och att eleverna trivs och utvecklas i miljöer som har fokus på kunskap, trygghet och trivsel. Du har helt rätt, tycker vi.

Musikklass

"Sedan jag började i musikklassen har jag blivit mer trygg i att uttrycka min åsikt. Jag tror att det beror på att vi får träna oss i att stå inför en publik. Vår klass är dessutom väldigt peppande vilket gör att man känner sig trygg och vågar mer. Den otroliga gemenskapen i klassen, musicerandet samt längtan efter musiken gör att allt annat i skolan blir roligare ".

Läs mer om Umeå musikklasser

Pulssatsning

Efter ett första år med pulsträning i årskurs 9, väljer nu Grubbeskolan att utöka och erbjuda pulsträning i fler klasser. Pulsträningen ligger utanför bedömningen i Idrott och hälsa men leds av idrottslärarna på skolan. Schemamässigt har det strävats efter att rörelselektionerna ska ligga så att det kan komma eleverna till gagn i andra ämnen.

Pilotskola

Grubbeskolan blev 2012 pilotskola för ett läromedelsförlag och har bidragit till utvecklandet av digitala läromedel. Genom det och användningen av de interaktiva läromedlen så har undervisningen med datorn som hjälpmedel utvecklats och underlättats. Skolan har också tillgång till It-pedagog för att utveckla lärandet. Skolan är välutrustad med projektorer och smartboards m.m.

En mängd funktioner förenklar elevens lärande och gör läromedlen lättillgängliga för elever och föräldrar. De är plattformsoberoende och fungerar lika bra på surfplatta som på dator eller i mobilen. Innehållet uppdateras fortlöpande och är alltid aktuellt.

Senast uppdaterad: 9 januari 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin