Kontakta Berghemsskolan F–6

Berghemsskolan F–6

Besöksadress: Skidspåret 6

På trygghet och en god lärmiljö bygger vi kunskap

Välkommen till Berghemsskolan som är en tvåparallellig F-6 skola med cirka 240 elever. Vi ligger centralt på Berghem med närhet till både naturen i Gammliaskogen och kultur på Västerbottens Museum.

Goda studieresultat

Genom behöriga lärare med lång erfarenhet och en sammansättning av personal som ger en bra förutsättning till samarbete mellan de olika pedagogiska verksamheterna. Fritidspersonal samverkar med klasslärare som stöd på gruppnivå under skoldagen och i egen verksamhet och vårt fritidsteam brinner för rastaktiviteter och utomhuspedagogik. På skolan har vi även socialpedagog, specialpedagog, speciallärare och skolsköterska som stöttar verksamheten. Tillsammans bygger vi en trygg och lärande miljö.

Mer om varför välja en kommunalskola Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Unikum och Tempus

Berghemskolan använder sig av Unikum som lärportal där du som vårdnadshavare kan följa sina barns utveckling och lärande. Information som rör eleverna finns tillgängligt här igenom.

Tempus används för att på ett enkelt sätt anmäla tider till fritids och ger feedback till vårdnadshavare när elever checkas in när dom kommer på morgonen och när de går hem för dagen.

Vill du veta mer om vår skola?

Kontakta rektor Markus Strömberg på telefon 070-996 23 31 eller via mail markus.stromberg@umea.se

Senast uppdaterad: 9 januari 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin