Kontakta Mjölken

Mjölken

Besöksadress: Stävgränd 30

Om oss

Vi vill att vårt arbetssätt ska vara utforskande, där barn och pedagoger tillsammans i lek, experimenterande och utforskande ges förutsättningar för ett lustfyllt växande och lärande. Där pedagoger med ett nyfiket och intresserat förhållningssätt kan underhålla, stödja och utmana barnen till att fortsätta och fördjupa sitt lärande.

Våra värdeord trygghet, respekt och glädje genomsyrar vårt arbete.

Trygghet

Vi arbetar aktivt och samarbetar för att alla barn ska känna sig trygga. Vi lägger stor vikt på barnens anknytning. Vi jobbar utifrån att alla barn är allas barn. Vi har en tydlig dagsrytm vilket skapar trygghet för barnen, de känner igen strukturen.

Leken

Vi vill stimulera så mycket som möjligt till lek för det är genom leken vi lär och utvecklas bäst. För att detta ska vara möjligt erbjuder vi en tillåtande och rolig miljö, både ute och inne.

Språk

Vi vill erbjuda en rik vardag där vi ska stimulera barnens språkutveckling och stärka deras språkidentitet.
Se vår språkpolicy , 430.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Miljön

Vi vill att både vår ute- och innemiljö ska vara inbjudande, att den intresserar och lockar till lek, samspel, språkutveckling och lärande. Vi vill att miljön ska vara tillåtande, tillgänglig, utmanande, kreativ och lustfylld för våra förskolebarn.

Senast uppdaterad: 4 oktober 2023
Sidan publicerad av: Olivia Lindmark