Kontakta Måttet

Måttet

Besöksadress: Måttgränd 1

Traditioner

Måttet Runt är vårt stora terräng lopp som varje höst lockar stora skaror av tävlande barn från alla avdelningar. Inte heller i detta lopp finns några som helst förlorare, tvärtom. Efter ett väl genomfört lopp erhåller alla barn en medalj.

Gubben Höst  möter alla barnen ute på gården och vi välkomnar hösten tillsammans.

Tema maskerad brukar vi ha i slutet av november månad och då får alla som vill klä ut sig till något som är förknippat med vårt tema.

Luciabarnen sjunger ute för nära och kära med fika efteråt.

Jullunch där tomten kommer på besök.

Vinterkul med besök av Kung Vinter går av stapeln i februari. Kung Vinter och Drottning Vinter hälsar på och vi genomför olika vinter aktiviteter.

Isborgen bygger vi tillsammans med barnen av isblock från återvunna mjölkförpackningar

Påsk uppmärksammas med kvastflygning till Blåkulla och påsktuppen kommer på besök med påskgodis. Barn som inte får äta godis får en frukt.

Prinsessan Vår kommer förbi och vi sjunger in våren.

Midsommar firar vi med sång och dans runt vår egen midsommarstång som barnen klätt med diverse grönskande växter.

Senast uppdaterad: 30 augusti 2021
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin