Kontakta Eriksdal

Eriksdal

Besöksadress: Österlånggatan 4

Inskolning

Inskolningen på förskolan är en viktig period till att lära känna alla nya barn, föräldrar och personal.

Vi har en föräldraaktiv inskolning vilket innebär att ni som förälder är med ert barn i verksamheten under tre dagar, då ni har huvudansvaret och är aktiva (leker, läser, hjälper ert barn med mat och hygien, etc.) Tider för dessa dagar är 9-14. Under följande två dagar är barnen själva på förskolan men ni föräldrar ska vara tillgängliga och kunna komma till förskolan om det behövs. Vi rekomenderar sedan att barnet har kortare dagar den nästkommande veckan.

Fördelen med denna form av inskolning är att ni som förälder verkligen får tid och möjlighet att berätta för personalen om hur ert barn fungerar i olika situationer, Barnet får också möjlighet att upptäcka förskolan i sin egen takt med tryggheten som ni föräldrar ger.

Senast uppdaterad: 7 april 2017
Sidan publicerad av: Eva-Lena Hörnfeldt