Julmarknad 2024

14 dec
forslundagymnasiet@umea.se

Efter förra årets succé ordnar Forslundagymnasiet julmarknad 2024!

Lördagen den 14 december är det åter dags för traditionell julmarknad hos oss på Forslundagymnasiet. Marknaden är öppen mellan klockan 11.00 och 16.00.

Parkering: Den vanligt infarten till Forslundagymnasiet är stängd på julmarknadsdagen och vi hänvisar trafik till väg 363 mot Bilprovningen. Vi tar ut en avgift på 30 kr/vuxen medan barn under 15 år går in gratis.

Utställare: Vi bjuder in utställare från Västerbotten och har även utställare från Norrbotten som främst ställer ut och säljer produkter på temat närproducerat och juligt. På Forslundagymnasiets julmarknad kan du bland annat köpa hantverk, delikatesser, godis och julkärvar.

Mat: Forslundagymnasiet säljer hamburgare, korv, glögg och dryck utomhus. Våra elever driver även ett hundvänligt fik och ett vanligt fik med hembakade godsaker där gästerna har möjlighet att värma sig inomhus.

Aktiviteter: Ett populärt inslag på Forslundagymnasiets julmarknad är att vi öppnar upp våra djurstallar för allmänheten. Just den dagen har du möjlighet att besöka djurhuset och hälsa på alla möjliga smådjur och även vår ladugård med mjölkkor. Vårt hönshus är också öppet så du kan hälsa på alla djur som bor där. Vi beklagar om det uppstår kö men vi måste se till att våra djur också har en bra arbetsmiljö.

Gårdsbutik: Forslundagymnasiets gårdsbutik har så klart dörrarna öppna för besök den här dagen. Här säljer vi får-, lamm och nötkött samt lammskinn från Forslundas ekologiska lantbruk. Vi säljer också utvalda produkter från leverantörer främst i Västerbotten och ser det som ett viktigt uppdrag att vara en försäljningsplats för producenter i och kring Umeå. Vi ber om överseende om vi är tvungna att begränsa inflödet i butiken eftersom det är en liten butik men det beror på att vi vill ge alla besökare i gårdsbutiken en fin upplevelse!

Välkommen!

Datum: 14 december 2024