Tack alla som deltog på invigningen!

Kontakta Kålmasken

Kålmasken

Torsdag 15 februari invigdes förskolan Kålmasken. Tack alla som deltog och besökte vår nya förskola.

Invigning av förskolan Kålmasken

Från vänster Christina Bernadsson (S), ordförande i tekniska nämnden, Daniel Nordgren, biträdande utbildningsdirektör förskola och Charlotte Nyberg, rektor höll i invigningstalet på gården.

Förskolan invigdes på gården med vimpelflaggor som barnen hade ritat. I invigningstalet pratade Christina, Daniel och Charlotte om hållbarhetsfokus i byggnaden och verksamheten som ska vara en trygg, inspirerande och lärande plats.

Efter ceremonin var det mingel och rundvandring i lokalerna som utformats med fokus på barnen, god arbetsmiljö och klimatsmarta material. Kålmasken är Umeås första förskola byggd utifrån nya funktionsprogrammet. Se bildspel här nedan.