Kontakta Ung i Umeå kommun

Besöksadress: $municipality.address
Öppettider: $municipality.hours

Hitta oss

Mobil mötesplats öppettider varierar utifrån dina och andra ungdomars önskemål på aktiviteter. För att lättast veta var och när vi befinner oss någonstans så rekommenderar vi att du håller koll på vår Instagram eller kollar i vår kalender.

Landsbygden

På landsbygden arbetar vi mycket med delaktighet och engagemang. Idéer kommer från er ungdomar och vi som fritidsledare hjälper till och stöttar. Det kan bli till exempel LAN, tjejkväll, brännboll, disco, fiske eller liknande.

Vi samarbetar med hela bygden och är där det passar för ändamålet, det kan vara till exempel en skolas matsal, en församlingsgård eller en bygdegård.

Vi mobila fritidsledare är väldigt aktiva på skolor under dagarna. Under vårterminerna besöker vi årskurs 6 på skolor i byarna på efterfrågan av skolorna. Ni kan alltså redan i skolan planera en egen fritidsgårdskväll hemma i byn.

Högstadieskolor

Vi är på Grubbeskolan, Hagaskolan och på Maja Beskowskolan några dagar varje vecka. Vi rör oss i korridorerna och är på till exempel biblioteket elevkaféet. Vi planerar aktiviteter samt stöttar och pratar med er ungdomar. Ibland ordnar vi också aktiviteter på lunchrasten.

Hartvigsgården fritidsgård

Vi fritidsledare på Mobil mötesplats bemannar också Hartvigsgården fritidsgård några kvällar i veckan. Där har vi också vårt kontor.

Hartvigsgården fritidsgård

Senast uppdaterad: 11 september 2023