Stäng meddelande

Information och policydokument

Kontakta Centrum för vuxenutbildning

Centrum för vuxenutbildning
Telefon: 090-16 17 20 (10.00–11.00 måndag–torsdag)

Besöksadress: Sveagatan 8

Kontakta personal

Tänk på;

• Att det finns de som är allergiska. Visa hänsyn genom att inte använda parfym eller starka dofter.
  • Att rökning endast är tillåten utanför skolans område. Vänligen respektera det.

Skolan är en arbetsplats för elever och skolans personal. Endast de som är elever på skolan eller är anställda har normalt tillträde till skolans område. Skolans område är inte en allmän plats så länge skolverksamhet pågår där.

Endast personer med synnerliga skäl har rätt att besöka skolan. Besökande skall anmäla sitt besök i förväg till rektor, skolvärd, lärare eller annan personal. Att besöka en kompis är inte ett synnerligt skäl. Elever kan på uppmaning från personal få visa legitimation. All personal har rätt att avvisa obehörig person från skolans område.

Alla elever vid vuxenutbildningen i Umeå omfattas av kommunens olycksfallsförsäkring. Försäkringen gäller dygnet runt under skoltid, fritid och lov. Här finns mer information. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Om du blir sjuk under studietiden är det viktigt att du anmäler detta till Försäkringskassan redan första sjukdagen. Ring eller mejla till dina lärare och meddela din frånvaro, håll kontakten med dina lärare för att inte riskera avbrott på kursen.

Har du stöd från CSN klicka här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Skolan har en krisgrupp som sammankallas vid extra ordinära händelser. Kontakta din lärare eller rektor vid behov.

Senast uppdaterad: 18 september 2023
Sidan publicerad av: Nikita Björnebäck