Åk 9: Välkommen till oss på PRASO i vår

15 apr - 15 maj
midgardsskolan@umea.se

Foto: Fredrik Larsson

Är du intresserad av något nationellt program och skulle vilja veta lite mer innan du bestämmer dig? Du som går i årskurs 9 är välkommen att göra ett PRASO-besök hos oss på Midgårdsskolan. Du följer en klass under en halv dag och testar hur det är att gå programmet.

Vilket program vill du besöka?

Anmäl dig för ett PRASO-besök under våren genom att klicka på länkarna nedan. Be gärna din studievägledare eller vårdnadshavare om hjälp. När du anmält dig får du en bekräftelse på din anmälan via e-post. Läs igenom informationen längre ner på sidan inför ditt besök. Varmt välkommen till Midgårdsskolan!

Information

PRASO VT24 är öppen för anmälan från och med 8 April t.o.m. 15 maj. För att se vilka dagar programmen erbjuder, klickar du på länkarna ovan. OBS! Denna vår välkomnar vi dig som går i årkurs 9, du som går i årskurs 8 är välkommen på PRASO i höst!

Om du är intresserad av att besöka introduktionsprogrammet (IMA) hos oss - hör av dig till våra Studie- och yrkesvägledare:

Hitta rätt:

I bekräftelsemejlet du får när du gjort anmälan står vilken tid du ska vara på plats hos oss. Vänta vid sofforna som finns vid informationen (ingång genom skolans huvudentré, upp för trappan och till vänster), där blir du upphämtad av av det program som du ska besöka. I Informationen arbetar trevlig personal som gärna hjälper dig om du har några frågor. Åker du buss är det stadsbuss 3 från Vasaplan som tar dig till Midgårdsskolan.

Ett program per anmälan!

Det är endast möjligt att anmäla sig till ett program per anmälan. Det betyder att om du vill besöka två olika program måste du fylla i formuläret två gånger. Om du vill gå tillsammans med någon, behöver den personen också göra en anmälan. Ni kan båda två skriva i fältet "övriga upplysningar" vem ni vill besöka programmet tillsammans med.

Avboka PRASO

Om du inte kan komma det datum du bokat PRASO, vänligen avboka genom att klicka på den länk som finns i ditt bekräftelsemejl, det hjälper oss att planera dagen så bra som möjligt för de som besöker oss. Du är alltid välkommen att boka ett nytt tillfälle!

Om det inte går att boka

Om det inte går att klicka på ditt program beror det på att anmälan inte är öppen för det programmet än. Om det inte går att klicka på ett datum i anmälningsformuläret beror det mest troligt på att det tillfället är fullbokat. Först till kvarn gäller på de platser som erbjuds, men önskar du besöka oss fast det är fullt - hör av dig till oss så ska vi i möjligaste mån försöka hitta en lösning för dig.

Välkommen till oss på Midgårdsskolan!

Datum: 15 april 2024 - 15 maj 2024
Tid: 08:00 - 17:00