E-dagen torsdag 1 februari

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Torsdag 1 februari arrangerar Ekonomiprogrammet för fjärde året E-dagen - en dag fylld med ekonomi, entreprenörskap och engagemang - i samarbete med Ung Företagsamhet i Västerbotten. Årets UF-företag i Sverige 2017, Locker Room Talk, inleder E-dagen med en föreläsning i aulan. De fick stor uppmärksamhet när de erhöll Zlatans pris Number 10 på Fotbollsgalan.

Representanter från universitet och näringsliv leder informationspass och workshops under dagen. Öppet för alla är UF-företagens minimässa och företagspresentationer i Mitten kl. 10.00-14.00. Kom och träffa våra UF-företag, hör deras affärsidéer och handla deras produkter!

Dagen inleds och avslutas med inspirationsföreläsningar i aulan.

Locker Room Talk

Kl. 09.00-10.00 berättar Årets UF-företag i Sverige 2017 om sin affärsidé och företagsresa. Locker Room Talk arbetar med jämställdhet och schyssta attityder - “snacket i omklädningsrummet ska bli fair play”. Locker Room Talk, som fortsatt med sitt företag efter UF-året, fick stor uppmärksamhet när de blev de första mottagarna av Zlatans pris Number 10 på Fotbollsgalan.

Lina Thunberg, Löwengrip Care & Colour

Kl. 14.00-15.00 berättar Lina Thunberg, Export Manager på Löwengrip Care & Color om hur man kan komma in i karriären som anställd och bli en intraprenör. Hon lyfter vikten av att plocka med sig kunskap ur alla sammanhang och hur man kan ta sig framåt på andra sätt än just studier.

Dragonskolan är tredje största skolan i Sverige gällande UF-företag. Totalt 231 elever driver UF-företag på skolan.
–  Vi har otroligt engagerade och duktiga lärare som arbetat målmedvetet med entreprenörsskap under lång tid och det har gett resultat , säger Sten Persson, rektor på Dragonskolan.
– Att driva ett UF-företag är en otroligt bra erfarenhet att ha med sig i livet, oavsett vad eleverna väljer att göra sedan, påpekar han.

För mer information kontakta:
Sten Persson
rektor Dragonskolan