Kontakta Bullmarks skola F–6

Bullmarks skola F–6

Besöksadress: Björkallén 2A

Om oss

Bullmark skola är en liten trivsam skola på landet. Här går elever från förskoleklass till och med årskurs 6. Skolan ligger vackert belägen intill Sävarån och ett stenkast från grönområden och med närhet till skogen. Den nya skoldelen för bland annat förskoleklass, lågstadiet och skolrestaurang står klar. Renovering och anpassning av befintliga skollokaler ska också genomföras samt byggnation av ny idrottshall.

På skolan finns ett arbetslag, bestående av pedagoger i skola/fritidshem och personal för kök/städ. Vi arbetar nära tillsammans samtidigt som vi delar upp oss i mindre arbetsgrupper utifrån behov och ansvarsområden. För skolan finns en rektor som har ett övergripande ansvarar för Bullmark, Hissjö, Flurkmark och Botsmarks skolor medan biträdande rektor med placering vid Bullmarks skola ansvarar för den dagliga verksamheten.

Gemenskap, trygghet och delaktighet

Vi är en mindre skola med stora möjligheter. Småskaligheten möjliggör att varje elev synliggörs och vi arbetar för att eleverna ska känna delaktighet och trygghet i vad som sker på skolan. Vi tror att gemenskap, trygghet och delaktighet är en viktig grogrund i lärande och utveckling.

Vi anpassar våra lärstilar

Vi arbetar med en differentierad undervisning för att tillgängliggöra lärmiljön utifrån elevens behov. Att hitta vägar till ett lustfyllt lärande är viktigt för oss och vårat gemensamma mål är att höja elevernas goda resultat i matematik och läsutveckling ännu mer. I arbetet får eleverna lära sig att använda IT som verktyg. En gång i veckan åker eleverna i årskurs 3–6 till Sävar för undervisning i slöjd, musik och språkval.

Fadderverksamhet

I faddergrupperna lär barnen från de olika klasserna känna varandra lite närmare. Samarbete, trygghet, respekt och ansvar för sig själv och gruppen är delar som är viktiga i arbetet.

Vision

Vår vision är att Bullmarks skola är en plats att minnas, som den plats där en får utvecklas som människa. En plats där en får bli sitt bästa jag och den skola som genom trygghet och trivsel gett goda studieresultat.

Mer om varför välja en kommunal skola? Länk till annan webbplats.

Vill du veta mer om vår skola?

Kontakta rektor som kan berätta mer.
Lina Halling, biträdande rektor på telefon 072-212 85 72

Fakta om skolan

Antal elever

Antal klasser

Antal paralleller inom samma årskurs

F-6

Bild över nytt klassrum.

Klassrum i nya skolan, klicka på bilden för större vy. Skiss: Sweco.

Bild på framtida skolbibliotek

Framtida skolbibliotek, klicka på bilden för större vy. Skiss: Sweco.

Bild som beskriver skolans nya matsal

Skolrestaurang med produktionskök, klicka på bild för större vy. Skiss: Sweco.

Bild med ny huvudentré

Entré med trapp för stora och små fötter, klicka på bild för större vy. Skiss: Sweco.

Senast uppdaterad: 8 februari 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin