Kontakta Botsmarks skola F–3

Botsmarks skola F–3

Besöksadress: Andersrovägen 5

Förväntansdokument

Ni kan förvänta er att personalen värnar om vår skola/lärmiljö genom att:

• Alla ska bemötas med hänsyn, vänlighet och respekt.
  • Bemöta pojkar och flickor som jämlika.
  • Alla barn ska känna att "jag kan och jag duger".
  • Sätta tydliga regler och gränser.
  • Skapa en lugn och trivsam miljö med tryggt arbetsklimat både ute och inne.
  • Uppmärksamma och förhindra kränkningar, trakasserier och mobbning.
  • Ha en öppen kommunikation mellan hem och skola.
  • Berörd personal tar kontakt med hemmet om något särskilt hänt.
  • Följer föreskrivna läroplaner, skolplaner och lokala arbetsplaner samt skollagen.Ttydliggöra och arbeta efter Bullmarks skolas plan mot diskriminering och kränkande behandling.

Vi förväntar oss av dig som elev att du:

• Visar vänlighet och hänsyn för alla barn och vuxna samt använder ett vårdat språk.
  • Passar tider och har med dig för dagen "rätt utrustning" t.ex. läxor, idrottskläder.
  • Förstår att det är förbjudet att med mimik, kroppsspråk, slag eller språk göra någon annan illa eller ledsen.
  • Är rädd om skolans lokaler/utrustning och hjälper till att hålla skolan ren och snygg.
  • Följer skolans regler och skolskjutsreglerna.
  • Respekterar vår gemensamma arbetsplats och tänker på att alla har rätt till arbetsro.
  • Sköter dina arbets- och hemuppgifter.
  • Lämnar personliga tillhörigheter som ej ska användas i skolarbetet hemma.

Vi förväntar oss av dig som förälder att du:

• Tar del av era barns planeringar, veckobrev eller annan information gällande skolans och fritidshemmets verksamhet.
  • Ser till att ditt barn är hemma och kurerar sig vid sjukdom och att sjukanmälan görs.
  • Kontaktar berörd personal eller skolledning om ni har funderingar. Vi kan bara förändra och förbättra det vi har kännedom om.
  • Ser till att barnet är utvilat, har ätit frukost, samt har med sig för dagen rätt "utrustning".
  • Intresserar dig för dina barns hemuppgifter och stöttar barnen att ta eget ansvar för dessa.
  • Hämtar/lämnar ditt barn på fritids minst en gång i veckan.
  • Hjälper era barn att sköta/utföra inbjudningar hemifrån till t.ex. födelsedagskalas.
  • Meddelar skolan om ditt barn inte kan delta i t.ex. idrottsundervisningen, samt ge förslag på alternativ uppgift.
  • Är uppmärksam på om något barn utsätts för kränkande behandling och känner ansvar för att skolpersonalen får veta.
  • Har en öppen kommunikation mellan hem och skola.
Senast uppdaterad: 20 februari 2020
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin