Kontakta Stöcke

Stöcke

Besöksadress: Stöcke 163

Stöcke förskola ligger en mil söder om Umeå i en gammal jordbruksbygd. Upptagningsområdet för Stöckes enheter ligger inom typisk landsbygd. Tillgång till naturen finns runt knuten, här mellanlandar tranor, sångsvanar och gäss på sin väg norrut eller söderut. De egna skolskogarna ligger nära och möjligheten att bedriva utomhuspedagogik är mycket goda. Lärorummet flyttas regelbundet ut till skolgård och skolskog.

Förskolan har idag 107 barn inskrivna fördelade på 6 avdelningar med åldersnära indelning, vilket innebär att barnen hos oss byter avdelning under sina år på förskolan. De yngsta barnen vistas på Blomman och Bäret. Mellanbarnen vistas på Stenen och Stubben och de älsta barnen vistas på Stammen och Svampen.

Tillsammans skapar vi goda relationer

Personalen från förskola till årskurs 6 arbetar tillsammans för ökad måluppfyllelse. För oss är barn och elever i fokus, vårt mål är att alla elever ska nå godkänt i alla ämnen när de går vidare efter årskurs 6. Vår ambition och strävan är att alla barn och elever ska utmanas i sitt lärande.

Läs mer om hur vi jobbar Öppnas i nytt fönster.

Förskola och skola mitt i byn

Stöckes enheter erbjuder en trygg miljö från förskola till och med årskurs 6. Både förskolan och skolan är små enheter med möjlighet att se alla barn och elever.

Senast uppdaterad: 4 oktober 2023
Sidan publicerad av: Olivia Lindmark