Kan tyvärr inte skriva ut startsidan.

Kontakta Sandvik

Sandvik

Besöksadress: Sandviksvägen 42

Där den virvlande Umeälven slutligen möter det friska havet – där ligger Holmsund och Obbola, två industripräglade skärgårdssamhällen som knyts samman genom en bro över fjärden. Förskolan Sandvik är en förskola i Holmsund, belägen på en höjd, ombäddad av grönska med 15 minuters bilfärd från stan och hit går bussar ofta. Idag har förskolan tio avdelningar och är uppdelad i två byggnader. Förskolan har tre olika utemiljöer som är generösa för naturnära lek, rörelse och utforskande och förskolan har en egen gymnastikhall dit vi kan gå och ha rörelse inomhus. Vi har ett tillagningskök där alla måltider lagas på förskolan och de äldre barnen äter i matsalen medan de yngre barnen äter på sina avdelningar.

Vi har en grundstruktur med rutiner för dagen med förankring i läroplansuppdraget och vi arbetar med systematiskt kvalitetsarbete målstyrt och temainriktat.